torsdag 6 oktober 2011

      Kameradräkten


Dräkten får en pilotkörning
följt av en ombyggnation
men läggs snart på hyllan till förmån
för nya idéer. Konceptet, tanken och
idéerna bakom dräkten styr
kommande gestaltningsarbete.











Konstruktionen visar sig ha
stora brister gällande
ergonomi och sikt vilket tvingar
mig att avbryta inspelningen redan efter en kvart.








Å ena sidan är jag maskerad och anonym. Å andra sidan drar jag till mig oönskad uppmärksamhet. I viss mån fyller dräkten sitt syfte och i viss mån är den direkt kontraproduktiv.

Ett gäng barn följer efter mig i skräckblandad förtjusning. Efter att kameran har immat igen totalt och jag har hamnat i ett buskage tar jag av mig dräkten och barnen vågar sig fram för att prata med mig. Det spontana samtalet med barnen var mycket intressant och barnen övertalar mig snart att ladda upp filmen omedelbart.
   
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar