fredag 29 april 2011

Beatmatching och Leila K



Hej blogg.


Nu är bildflödet i krabblåten tightare än tidigare. Det var ett riktigt hästgöra att hitta den felande länken som gjorde att mer än halva filmen var lite ur takt. Har du den blekaste aning om hur många bilder man hinner visa på tre minuter? Helt sjukt många!





Att min animation blir helt taktfast är antagligen inte av någon större vikt för någon annan. Fast jag som har sett animationen några gånger nu har blivit ganska nyanskänslig. Jag tror att jag sitter och försöker försvara den arbetsmöda jag lägger ner på saker som för utomstående kan te sig överflödigt. Jag känner en skam över att en tydlig progress inte syns i nuläget. Det skall synas att man har jobbat. Nu förlåter jag mig själv för det.

- Förlåt mig
- Det är lungan kompis!





Både när man skriver digital musik och animerar utsätter man sig för en ganska påfrestande sak; upprepning. Man kollar på samma loop och lyssnar på samma loop i timme efter timme. Av den anledningen gav jag mig in i ett uttrycksexperiment med musiken. Jag var helt enkelt tvungen för att undvika förslitningsskador på trumhinnan. Jag lyckades skapa ett instrument som förde mina tankar till den oförtjänt ouppskattade electrodrottningen Leila K.

Förhoppningsvis kommer jag inte lägga någon avsevärd tid på att finslipa Leila K-projektet. Det gör det å andra sidan jättejobbigt att publicera. Vad jag visar upp på internet är en förlängning av mig själv. Det är inte kul att visa sig ful. Jag gör det här för dig kära handledare.



  



.......... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar