onsdag 13 april 2011

Minigestaltning.


Hej blogg.
Idag hade vi handledningsmöte för gestaltningsprojektet. Jag valde att följa ett infall och låna min handledares arbetssätt. Inte för att imponera eller införskaffa mig några extrapoäng* utan för att jag inspirerades av honom och hade en tanke om att jag bör genomföra mina idéer direkt istället för att utvärdera alla eventuella utslag i oändlighet. 


*Om jag faktiskt sökte vinna något på att "göra en Gunve" var det på ett högst omedvetet plan och skulle i sådana fall kunna vara en intressant reaktion på konflikträdsla då jag var inställd på repressalier kopplade till uteblivna blogginlägg och PM.


Sagt som gjort. Jag tog på mig den där tröjan jag fick av en kär vän som jag tycker har ett mycket estetiskt tilltalande tryck på bröstet men som har ett konfliktskapande motiv. Att bli direkt konfronterad för tröjvalet hade inte varit det stora problemet. Inte så länge det inte upplevs som hotfullt. Det stora problemet är snarare upplevelsen av att omgivningen dömer i tysthet. Av denna anledning används tröjan aldrig utanför mitt hems trygga betongväggar.


För att inte känna mig som en reklampelare för random diktator maskerade jag mig med skjorta, slips och kavaj. När det var min tur att redogöra för min projektutveckling knäpptes skjortan upp. Min handledare kallade det för en minigestaltning. Jag kände mig stolt över att min hastiga ingivelse uppfattades som konst.


PS. Jag är inte sovjetromantiker. Att jag över huvud taget fick tröjan har sin grund i ett internskämt kring personkult där jag bland annat har gestaltat kamrat Lenin i räkost på knäckebröd. Det är mycket möjligt att mitt behov av att förklara detta grundar sig i konflikträdsla.

   

Bilden ovan är en länk till ett youtubeklipp jag råkade snubbla övernär jag googlade gröna konfliktbilder till bloggen. Det är någon form av stopmotion med tändstickor på temat konflikt så det ligger nära mitt arbetsområde för närvarande. Det är gjort -83 om jag förstod det hela rätt så det kanske är lugnt att sampla om jag får för mig det. Äh! jag hade samplat det hur som helst, om jag hade velat. 

Fuck the rulz!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar