fredag 27 maj 2011

Fet avslutning



Gestaltningsarbetet avslutades med en gemensam utställning. Mitt bidrag till utställningen blev denna audiovisuella VJ-gestaltning som jag våndats inför att förverkliga. Jag fick tummen ur, värmde mina kalla fötter och tog mitt mod till fånga. Jag hade nog inte väntat mig att bli så nöjd med min insats.




          




Resultatet blev en levande femminutersshow bestående av musik, en videoprojektion med effekter som lades på i realtid, två overheadprojektioner genom akvarium respektive bakform med olika typer av bubbelskapande kreationer och andra visuella ljus-genom-vatten-effekter. Betraktare ombads hjälpa till med såpbubbleblåsning.














Vänliga klasskamrater såg till att verket förevigades. Dock med en oönskat låg kvalitet men icke desto mindre förevigat. Tack och håll tillgodo. Själv hade jag för mycket på mitt fat och för många bollar i luften för att komma ihåg det alltid så viktiga dokumenterandet. Det grämer mig verkligen att jag saknar bilder från utställningstillfället. Å andra sidan kan varken rörlig eller stillastående bild fånga min skapelse på grund av verkets performativa karaktär.






K
ursen avslutades med högsta betyg samt en fet självförtroendeboost.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar