lördag 23 oktober 2010

Weblog 07

Nästa vecka blir det
verksamhetsförlagd
utbildning (VFU).

Jag får nog erkänna att
jag känner mig något
avundsjuk på klasskamraterna
som åker utomlands nu.




Samtidigt känns det asbra
att få vara på gymnasiet nu.
Det är som att jag först nu
ges möjlighet att prova
om jag har valt rätt
utbildning.

hm, nej jag ångrar mig.
Det är som att jag först nu
ges möjlighet att prova
om jag har valt helt fel
utbildning.

Nu får det bära eller brista.





Lars-Åke Kernell har
givit oss matnyttiga knep
för att skapa trygghet
i klassrummet,
något som har
efterfrågats på
utbildningen sedan
dag ett.

Jag jobbar fortfarande
på att definiera mitt
lärarcredo. När jag
har det klart för mig
kommer jag bli stadigare
i blicken i mötet med
elever.





I alla fall om jag ska
lita på Lars-Åke vilket
jag oavkortat gör.
Han har en makalös
förmåga skapa trygghet
och förståelse som
är svår att inte
avundas.

Å andra sidan är
mannen tre gånger
äldre än mig vilket
även jag förhoppningsvis
blir en dag.

Mitt lärarcredo är att bli
lika klok som Lars-Åke.





Skämt åsido. För närvarande
känns det rätt gött att bära med
mig frågan om credo utan att ha
ett tydligt svar. Jag behöver
flacka med blicken ett tag till
för att inte fatta fel beslut.

Nu drar jag till med ett
tänkvärt påstående från
den gångna veckan
innan jag lägger ner
skrivandet.





Jag är inte den jag
tror att jag är.

Jag är inte den du
tror att jag är.

Jag är den jag tror
att du tror att jag är.






Avslutningsvis så vill jag
vidaredirigera dig till en
ny youtubesektion.

Youtube play
är
ett samarbete mellan
Guggenheimmuseet
och youtube och är
en underbar plats
om man gillar att
kolla på konstnärliga
videoklipp.

Jag blev sjukt inspirerad
att göra egna musikvideor
till min musik när jag såg
det här klippet.

Okay, jag har precis
fixat länken ovan.
Det går tydligen inte
att länka till videorna
på Youtube play så vill
man länka till något där
får man helt enkelt leta
upp det på vanliga
Youtube.
Jävla skitsida.




.    .     .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar